POVODNĚ nás minuly. Balíky ODESÍLÁME bez omezení, ale dopravci mohou mít zpoždění při doručování. Děkujeme za pochopení! | SLAVÍME 10 let! | MÁME NOVOU PRODEJNU. Navštivte nás ve Fulneku na náměstí.

RECENZE: (Kuki)kuk na nové české hry pro nejmenší

Již při prvním setkání s novou řadou her pro nejmenší děti Kukikuk mne zaujal jak český design, tak výroba. Velmi kvituji rozvoj tuzemských produktů a dlouhodobě sleduji větší i menší české výrobce a tvůrce, zejména v oblasti zábavy pro děti a smysluplného trávení volného času. Pojďme se nyní podívat, co vám tyto nové hračky krom svého tuzemského původu nabízejí.

IMG_20240801_133815

Nová řada Kukikuk je uceleným (možná v budoucnu ještě rozvíjeným?) souborem her pro ty úplně nejmenší, od kontrastních kartiček, přes puzzle po první hry (pexeso, loto). Těch je sice na trhu již poměrně hodně, ale jde zpravidla o zahraniční produkci. Kukikuk přináší něco navíc, z čehož mne nejvíce zaujaly velikost karet (jsou opravdu véééliké) a knížečka doprovodných návodů pro rodiče. Před lety jsem se sama podílela na tvorbě podobných listů s nápady, jak pracovat s "prostými" hračkami. To bylo ještě před dětmi, s dětmi pak člověk na mnohé přijde při hře i sám, nicméně unavenému rodiči může každý další tip na aktivitu s dětmi pomoc. Obzvlášť když tak doplní již vlastněnou hračku o další možná využití. Velmi se mi tedy líbí, že při tvorbě těchto her se hned od počátku počítalo s jejich rozmanitým využitím

IMG_20240801_133848 IMG_20240801_134004

Vyzkoušeli jsme s dvouletým synem pexeso s dopravními prostředky a loto se zvířátky. Se společenskými hrami jsme se synem pochopitelně na úplném začátku. Využíváme karty z pexesa spíše na hraní a z lota jako puzzle, ale pomalu, nenápadně, když cítíme potenciál a zájem, propašováváme do hry pravidla. Přiřazujeme obrázky, pojmenováváme je, třídíme dle různých kritérií, počítáme a již občas i hledáme odkryté či skryté dvojice.

Obě testované hry se mi zpracováním velmi líbí. Jak jsem již okrajově zmínila, jedná se o velké dílky a hlavně z opravdu pevného kartonu, děti je tak prakticky nemají moc šanci při běžném používání zničit (ano, neříkám, že je to zcela nemožné :)). Knížka doprovodných aktivit je inspirativním pomocníkem unaveného rodiče. S ohledem na velikost dílů či samotného balení se nejedná o vyložené cestovní hry (alespoň ne v mém minimalistickém pojetí cestování), ale rozhodně vám nezaberou doma v polici příliš místa a krabice jsou opravdu plné karet, žádný zbytečný vzduch.

IMG_20240801_134224

Mně osobně se kresby líbí. U syna mám ale vypozorováno, že reaguje lépe na obrázky s černou konturkou, kterou tyto obrázky postrádají, a tak od něj nemám takovou odezvu, jakou bych čekala. Syn se navíc vyžívá v číslech, abecedě, geometrických obrazcích a dopravních značkách, a ty na žádném obrázku nenašel (nutno dodat, že jeho záliby se neodrážejí tak často ve tvorbě pro dvouleté děti :)). A byť se mi kresby líbí, musím také přiznat, že zrovna v sadě pexesa s auty, u kterého jsem věřila ve velké synovo zaujetí, jsou některá vozidla vyobrazena trochu hůře a dítě může mít problém je alespoň zpočátku rozeznat (např. lokomotiva).

Jsem si jistá, že si k hrám jako takovým, s opravdovými pravidly, ještě najdeme cestu, ale zatím neuzrál ten čas. I přes to ale s potěšením konstatuji, že tato řada je velmi zdařilá a těším se, až hry využijeme naplno. Velmi oceňuji, že se do tvorby pustili čeští autoři i česká výroba a že vytvořili sérii zajímavých her s návody, které dávají smysl.

Moje hodnocení:
+ veliké a pevné díly z kartonu
+ rozšířené návody pro rodiče