SLAVÍME 10 let! | MÁME NOVOU PRODEJNU. Navštivte nás ve Fulneku na náměstí.

BLOGUJEME, Strana 10

Učíme se hrou - přirozené učení vs. škola

Základní druhy lidské činnost charakterizovali psychologové jako hru, učení a práci. Zjednodušeně by se dalo říci, že hraví se rodíme, k učení nás vede zvídavost a touha poznávat a k práci dospějeme v okamžiku, kdy se musíme postarat sami o sebe a přežít. Ideálním stavem je pravděpodobně ten, kdy se učíme hrou a tento proces nás zároveň i živí (vykonává onu práci). Bohužel systém vy...

Jak rozvíjet schopnosti a dovednosti jednotlivce již od dětství

Schopnosti se v psychologii obecně vymezují jako souhrn předpokladů jednotlivých duševních funkcí k určité činnosti (řešení problému, orientace v situaci apod.). Předpoklady pro úspěšné provádění konkrétních činností za běžných podmínek se označují jako dovednosti. Dovednosti získává člověk zafixováním určitých operací, učením a procvičováním, a lze je cvičit a zdokonalovat v k...

Výběr hraček dle věku dítěte

<<< NEJSNAZŠÍ CESTOU K NALEZENÍ HRAČKY PŘÍSLUŠÍCÍ POŽADOVANÉMU VĚKU DÍTĚTE, JE VYUŽÍTÍ KATEGORIÍ VLEVO. Aby hračka dítě opravdu bavila a navíc i rozvíjela a vzdělávala, musí být přiměřená jeho schopnostem a zájmům, které se vyvíjí a mění s tím, jak dítě roste. Základním vodítkem, podle kterého můžeme hračky vybírat, je tedy věk dítěte. Dítě si s hračkou hraje rádo a s chutí te...